Hari cuti2 nih, macam biasa aku lepak ler kat McD ampang park, coz bosan plak duk umah. Then, dalam pada tuh aku tertarik dengan staff dia yang very da hapening, kira kecoh coz mungkin sbb ada nyer PLU kot???
But itu bukan persoalan, kebanyakkan dalam dunia skrg nih, PLU boleh dikatakan agak agresif n positif dalam bekerja, walaupun ada yang tak endah, tapi bukan semua, coz dalam pada itu jika dah minat diaorag akn lebih fokus lgi.
Di Malaysia, piagam pelanggan masih baru n nak dapatkan 5***** bukan ler mudah, sbb tak ramai faham, apa yang selalu diamalkan kat sini ialah pelangan sentiasa belu!!!, dua perkara yang berbeza tapi motif nyer sama, cuma perlu adil dan saksama, contoh, kalau koorg dah dapat servis yang baik tapi disebbkan hal kecil, macam tertumpah air kat baju korg perlu ker korg menjerit didepan ramai org??? jadila manusia n fikirkan jerk k, nampak sangat yang kita sebagai pelangan tidak profesional, betul tak?
Dalam memstikan mendapat tempat dihati pelanggan, jgn ler buat muka kat pelanggan, lagi2 kat shopping complex, kadang2 terasa jugak macam kita tka mmpu belil, tapi tak mustahil kita layan dengan baik sebb setiap individu akan sanggup kumpul duit n bayar cash dari guna kreditkad yang sah2 berhutang-sedar atau tak, tak berbayarpun lagi yang tahun lepas- jadi please ler, sambut guest koorg dengan baik tak kira ler selekeh mana pun, coz sekrg nih dunia dah memang aneh.
Hope lantera ini menyedarkan korg secara tak lasung, amalkan ler piagam yang berprestij! :-)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment